AyFm 100.5

Düzenlemeler

2025-12-17 14:31:00

Künkçü: Sarı otobüs esnafı ezdi

AYESOB Başkanı Muhammet Ali Künkçü, Aydın’da ulaşım politikalarının şoför esnafını zorladığını belirterek sarı otobüslerin sefer sıklığı ve fiyat dengesi üzerinden sert uyarılarda bulundu. “Bir ilçeye günde 40 sefer konuluyor; minibüsçü haftada bir sıraya düşüyor” diyen Künkçü, çözüm için 2026’da mutabakat çağrısı yaptı.

SARI OTOBÜSLER DENGEYİ BOZUYOR

Aydın Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (AYESOB) Başkanı Muhammet Ali Künkçü, yıl sonu değerlendirmesinde önceliği ulaşıma verdi. Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı sarı otobüslerin sefer sıklığının, minibüs ve dolmuş esnafının gelirini ciddi biçimde düşürdüğünü vurgulayan Künkçü, mevcut tablonun sürdürülemez olduğunu söyledi.

“Bir ilçeye günde 40 sefer yapılıyor. Bu durumda minibüsçü haftada bir sıraya düşüyor. Haftada bir gelen sırayla geçim sağlanabilir mi?”

“DEFALARCA İLETTİK, ÇÖZÜM BEKLİYORUZ”

Künkçü, sefer sayılarının azaltılması talebini Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na defalarca ilettiklerini, ancak henüz somut bir düzenleme yapılmadığını aktardı. En azından yoğun hatlarda seferlerin rasyonelleştirilmesi gerektiğini dile getirdi.

“En azından sefer sayılarını azaltın, bize de kolaylık sağlasın dedik. Bu sorun mutlaka çözülmeli.”

FİYAT UÇURUMU VE BELEDİYE ZARARI

Sarı otobüs tarifeleri ile şoför esnafının uyguladığı ücretler arasındaki farkın piyasada dengesizlik yarattığını belirten Künkçü, bu farkın belediye şirketini de zarara uğrattığını bildiklerini söyledi.

“Arada ciddi bir fiyat uçurumu var. Bundan dolayı belediye şirketinin zarar ettiğini de biliyoruz.”

ZAM TALEBİ KEYFİ DEĞİL, MALİYET KAYNAKLI

Ulaşımda zam taleplerinin keyfi olmadığını vurgulayan Künkçü, servis ve dolmuş ücretlerinin yılbaşından hemen sonra belirlendiğini, sezon boyunca artan maliyetlerin ise bu tarifelerle karşılanamadığını anlattı. Turizm ilçelerinde sezon sonrasında gelen zamların yetersiz kaldığını ifade etti.

“Sezon bittikten sonra gelen zamlar yetmedi. Yılbaşından sonra tekrar zam istemek zorundayız; çünkü maliyetleri karşılayamıyoruz.”

“BİZ DE VATANDAŞI DÜŞÜNÜYORUZ”

Künkçü, tartışmanın yalnızca esnaf odaklı görülmemesi gerektiğini, vatandaşın da gözetildiğini vurguladı. Ancak mevcut düzenlemede yükün tek taraflı bindiğini söyledi.

“Biz de vatandaşı düşünüyoruz. Ama bu sistemle taşımacılık yapan esnaf ayakta kalamıyor.”

2026 İÇİN MUTABAKAT ÇAĞRISI

Ulaşım başlığında çözümün çatışma değil uzlaşı olduğunu belirten Künkçü, 2026’yı işaret ederek orta yol çağrısı yaptı.

“İnşallah 2026’da bu konuda bir mutabakat sağlanır.”

Ulaşımın yanı sıra genel değerlendirmelerde de bulunan Künkçü, 2026’nın odalar açısından seçim yılı olacağını, sürecin esnafa yakışır bir sağduyuyla yürütülmesi gerektiğini ifade etti. Ekonomide ise faizlerdeki düşüşün umut verici olduğunu belirterek likiditeye erişimin esnaf için hayati önem taşıdığını söyledi.

Asgari ücret beklentisini %15–20 bandında dile getiren Künkçü, vergi politikalarında dolaylı vergilerin (KDV–ÖTV) düşürülmesi gerektiğini savundu. (İREM AKCAN)

2025-12-17 15:17:50

Künkçü: Sarı otobüs esnafı ezdi

AYESOB Başkanı Muhammet Ali Künkcü, Aydın’da ulaşım politikalarının şoför esnafını zorladığını belirterek sarı otobüslerin sefer sıklığı ve fiyat dengesi üzerinden sert uyarılarda bulundu. “Bir ilçeye günde 40 sefer konuluyor; minibüsçü haftada bir sıraya düşüyor” diyen Künkçü, çözüm için 2026’da mutabakat çağrısı yaptı.

SARI OTOBÜSLER DENGEYİ BOZUYOR

Aydın Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (AYESOB) Başkanı Muhammet Ali Künkcü, yıl sonu değerlendirmesinde önceliği ulaşıma verdi. Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı sarı otobüslerin sefer sıklığının, minibüs ve dolmuş esnafının gelirini ciddi biçimde düşürdüğünü vurgulayan Künkçü, mevcut tablonun sürdürülemez olduğunu söyledi.

“Bir ilçeye günde 40 sefer yapılıyor. Bu durumda minibüsçü haftada bir sıraya düşüyor. Haftada bir gelen sırayla geçim sağlanabilir mi?”

“DEFALARCA İLETTİK, ÇÖZÜM BEKLİYORUZ”

Künkcü, sefer sayılarının azaltılması talebini Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na defalarca ilettiklerini, ancak henüz somut bir düzenleme yapılmadığını aktardı. En azından yoğun hatlarda seferlerin rasyonelleştirilmesi gerektiğini dile getirdi.

“En azından sefer sayılarını azaltın, bize de kolaylık sağlasın dedik. Bu sorun mutlaka çözülmeli.”

FİYAT UÇURUMU VE BELEDİYE ZARARI

Sarı otobüs tarifeleri ile şoför esnafının uyguladığı ücretler arasındaki farkın piyasada dengesizlik yarattığını belirten Künkcü, bu farkın belediye şirketini de zarara uğrattığını bildiklerini söyledi.

“Arada ciddi bir fiyat uçurumu var. Bundan dolayı belediye şirketinin zarar ettiğini de biliyoruz.”

ZAM TALEBİ KEYFİ DEĞİL, MALİYET KAYNAKLI

Ulaşımda zam taleplerinin keyfi olmadığını vurgulayan Künkcü, servis ve dolmuş ücretlerinin yılbaşından hemen sonra belirlendiğini, sezon boyunca artan maliyetlerin ise bu tarifelerle karşılanamadığını anlattı. Turizm ilçelerinde sezon sonrasında gelen zamların yetersiz kaldığını ifade etti.

“Sezon bittikten sonra gelen zamlar yetmedi. Yılbaşından sonra tekrar zam istemek zorundayız; çünkü maliyetleri karşılayamıyoruz.”

“BİZ DE VATANDAŞI DÜŞÜNÜYORUZ”

Künkcü, tartışmanın yalnızca esnaf odaklı görülmemesi gerektiğini, vatandaşın da gözetildiğini vurguladı. Ancak mevcut düzenlemede yükün tek taraflı bindiğini söyledi.

“Biz de vatandaşı düşünüyoruz. Ama bu sistemle taşımacılık yapan esnaf ayakta kalamıyor.”

2026 İÇİN MUTABAKAT ÇAĞRISI

Ulaşım başlığında çözümün çatışma değil uzlaşı olduğunu belirten Künkcü, 2026’yı işaret ederek orta yol çağrısı yaptı.

“İnşallah 2026’da bu konuda bir mutabakat sağlanır.”

Ulaşımın yanı sıra genel değerlendirmelerde de bulunan Künkcü, 2026’nın odalar açısından seçim yılı olacağını, sürecin esnafa yakışır bir sağduyuyla yürütülmesi gerektiğini ifade etti. Ekonomide ise faizlerdeki düşüşün umut verici olduğunu belirterek likiditeye erişimin esnaf için hayati önem taşıdığını söyledi.

Asgari ücret beklentisini %15–20 bandında dile getiren Künkcü, vergi politikalarında dolaylı vergilerin (KDV–ÖTV) düşürülmesi gerektiğini savundu. (İREM AKCAN)

2025-12-17 15:23:51

Künkçü: Sarı otobüs esnafı ezdi

AYESOB Başkanı Muhammet Ali Künkcü, Aydın’da ulaşım politikalarının şoför esnafını zorladığını belirterek sarı otobüslerin sefer sıklığı ve fiyat dengesi üzerinden sert uyarılarda bulundu. “Bir ilçeye günde 40 sefer konuluyor; minibüsçü haftada bir sıraya düşüyor” diyen Künkçü, çözüm için 2026’da mutabakat çağrısı yaptı.

SARI OTOBÜSLER DENGEYİ BOZUYOR

Aydın Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (AYESOB) Başkanı Muhammet Ali Künkcü, yıl sonu değerlendirmesinde önceliği ulaşıma verdi. Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı sarı otobüslerin sefer sıklığının, minibüs ve dolmuş esnafının gelirini ciddi biçimde düşürdüğünü vurgulayan Künkçü, mevcut tablonun sürdürülemez olduğunu söyledi.

“Bir ilçeye günde 40 sefer yapılıyor. Bu durumda minibüsçü haftada bir sıraya düşüyor. Haftada bir gelen sırayla geçim sağlanabilir mi?”

“DEFALARCA İLETTİK, ÇÖZÜM BEKLİYORUZ”

Künkcü, sefer sayılarının azaltılması talebini Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na defalarca ilettiklerini, ancak henüz somut bir düzenleme yapılmadığını aktardı. En azından yoğun hatlarda seferlerin rasyonelleştirilmesi gerektiğini dile getirdi.

“En azından sefer sayılarını azaltın, bize de kolaylık sağlasın dedik. Bu sorun mutlaka çözülmeli.”

FİYAT UÇURUMU VE BELEDİYE ZARARI

Sarı otobüs tarifeleri ile şoför esnafının uyguladığı ücretler arasındaki farkın piyasada dengesizlik yarattığını belirten Künkcü, bu farkın belediye şirketini de zarara uğrattığını bildiklerini söyledi.

“Arada ciddi bir fiyat uçurumu var. Bundan dolayı belediye şirketinin zarar ettiğini de biliyoruz.”

ZAM TALEBİ KEYFİ DEĞİL, MALİYET KAYNAKLI

Ulaşımda zam taleplerinin keyfi olmadığını vurgulayan Künkcü, servis ve dolmuş ücretlerinin yılbaşından hemen sonra belirlendiğini, sezon boyunca artan maliyetlerin ise bu tarifelerle karşılanamadığını anlattı. Turizm ilçelerinde sezon sonrasında gelen zamların yetersiz kaldığını ifade etti.

“Sezon bittikten sonra gelen zamlar yetmedi. Yılbaşından sonra tekrar zam istemek zorundayız; çünkü maliyetleri karşılayamıyoruz.”

“BİZ DE VATANDAŞI DÜŞÜNÜYORUZ”

Künkcü, tartışmanın yalnızca esnaf odaklı görülmemesi gerektiğini, vatandaşın da gözetildiğini vurguladı. Ancak mevcut düzenlemede yükün tek taraflı bindiğini söyledi.

“Biz de vatandaşı düşünüyoruz. Ama bu sistemle taşımacılık yapan esnaf ayakta kalamıyor.”

2026 İÇİN MUTABAKAT ÇAĞRISI

Ulaşım başlığında çözümün çatışma değil uzlaşı olduğunu belirten Künkcü, 2026’yı işaret ederek orta yol çağrısı yaptı.

“İnşallah 2026’da bu konuda bir mutabakat sağlanır.”

Ulaşımın yanı sıra genel değerlendirmelerde de bulunan Künkcü, 2026’nın odalar açısından seçim yılı olacağını, sürecin esnafa yakışır bir sağduyuyla yürütülmesi gerektiğini ifade etti. Ekonomide ise faizlerdeki düşüşün umut verici olduğunu belirterek likiditeye erişimin esnaf için hayati önem taşıdığını söyledi.

Asgari ücret beklentisini %15–20 bandında dile getiren Künkcü, vergi politikalarında dolaylı vergilerin (KDV–ÖTV) düşürülmesi gerektiğini savundu. (İREM AKCAN)